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Millennium Music Poetry THE BOOK OF CHANTS |
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Index essence Alpha et Omega |
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Mona Lisa Lächeln
– Nur wenige Frauen wissen, was Glück bedeutet
Wären Frauen glücklich, wenn sie all ihre Wünsche erfüllt bekämen? Würde es
genügen, wenn sie alles besäßen? – Nein, sie würden Entschuldigungen für ihr
Unglück finden und weiter Männer, beauftragen, Glück in physischer Freude
und mentaler Belustigung zu suchen. Doch alles Vergängliche und Unglückliche
ist kein Glück. Das wahre Glück liegt tief verborgen im Herzen eines jeden
Mannes: in der »Bruderschaft in der Vaterschaft Gottes«. Doch man sucht
nicht danach. Wie ihnen befohlen, suchen Männer Glück im Vergnügen. Die
Distanz aber zwischen Vergnügen und dem Glück ist so groß wie die zwischen
Erde und Himmel. Solange das Herz der Männer nicht auf die edle Stimmung
gestimmt ist, können Frauen, ihrem seelischen Wesen nach, auch nicht
glücklich sein. Das Glück der Frauen kommt aus dem edlen Innersten des
männlichen Herzens – und zeigt sich im Gesichtsausdruck der Frauen: in ihrer
Atmosphäre, und würden ihnen auch Stellung und Reichtum im äußeren Leben
genommen, würde ihnen dieses innere Glück nicht genommen. Das Lächeln Mona
Lisas, des edlen Herzens der Frau, hängt von der Stimmung des Herzens ihres
Mannes ab. Dazu muss sein Herz auf die Bodhisattva-Stimmung gestimmt sein,
in der die weibliche Seele lebt. Solange Männer diese Quelle, Voraussetzung
ihres Glücks, nicht entdeckt haben – die in der altruistischen Seele ruht
und als Liebe zum kulturellen Genius –, werden sie nicht Das Glück schenken
können. Denn wenn es den Heiligen Gral gibt, jene Quelle, aus der Frauen die
Richtung für ihr »Handeln im Planetarischen Bewusstsein« entnehmen können,
dann ist er im brüderlichen Herzen der Männer zu finden. Wer aber nicht
weiß, ob ein solcher Geist 'Bruderschaft in der Vaterschaft Gottes'
(Finale Beethovens Neunter Sinfonie)
existiert oder nicht, der irrt als Frau durchs Leben, wie eine wilde Stute
im Wald {'Wie fliegen der Teufelsmähre
die Mähnen!' Parsifal I.1},
ohne zu wissen, wohin es geht, und warum sie rennt, und warum sie steht.
Dialogue and dominion
At the moment when women's creative imagination anticipates the beloved
archetype of 'The Cultural Creatives' (Shechinah), the light of the healing
souls is kindled to the women and the perceptible values of the
cultural-creative spirit are being transformed into the correlation of a New
Organism as 'Planetary Consciousness'. If it coincides in dialogue that the
'Great Goddess' (Al Lat) will be versed in the wisdom of the 'Great Mother'
(Al Uzza) at the same time, then the dominion is hers. However, if this is
not the case, then the dominion is due to the Great Mother. If there is no
one like her, then the dominion belongs to all those women (Manat), who,
versed in divine wisdom, are completely devoid of discursive thinking. In no
case, however, is the dominion in dialogue due to a spiritual man who is not
also acquainted with the wisdom of the Great Mother. The genius is more
dignified than a purely spiritual thinker, for ethics is based on
inspirations received by the Great Mother.
When healing creative spirit arises from 'the Father and the Son',
cultural-creative intelligence is personified as healing planetary power.
According to Suhrawardi, every intelligence works progressively through
hypostasis to create an intelligence that is hierarchically inferior to it
(Hikmat
al-Ishraq):
„Das ewige Wort, 'der Weg, die Wahrheit und das Leben', das
geboren im Dunkel der Grotte.“
Thus the spiritual intelligence of
women brings forth the cultural-creative masculine spirit. According to Old
Scripture: 'When the divine lights of women become sevenfold'
(Samuel 2:5),
then women are clothed in a garment of power and reverence, and the souls of
men join in cultural-creative service – Sabbath: the ascending Christ is
'bread' and spiritual will is 'the table' – a threefold hierarchy formed of
the hypostases of the intelligence, each of which generates a new
hypostasis, the souls of men, and beyond that a celestial orb, the Feminine
Organism in Planetary Consciousness. 'Fire from water, water from wind, and
Wind from the Holy Spirit, Spirit of the Living God'
(Sefer Jezira §11):
»Christ«, the intellectus agens of spiritual women, that is the
healing female archangel of humanity.
Drei Dinge sind es, auf denen die Neue Welt beruht:
Die Lehre durch 'die Männer der Großen Ratsversammlung'
{Dialog/Psychodrama: tavistock-working-conference}, Ritual
{Universeller Gottesdienst} und Das Gastmahl {Werke der
Nächstenliebe}.
Mishna Avot I.2
Once certain men got into the habit of a certain opinion in their behaviour
with women, they do not like to admit that they were wrong. Why should they?
as long as women – who at a mature age do realise that they have been
mistaken about men – refuse to make this known in dialogue. Such obstinacy
is a great obstacle to the dialogue, because it makes it impossible to
overcome fundamentalist convictions and other kinds of traditional "piety"
to be questioned and modified. When we realise that certain ideas of
relationship are harmful, and yet we continue to hold on to them because
"parents and grandparents and their ancestors" had these ideas, we wipe our
counter-arguments aside with the remark that something is so and so and
because everyone has always believed it. If we want to make progress, we
have to make an effort to avoid such intentions in the dialogue. Women who
are taken in by their own ideas are difficult to change. Also the psyche of
so-called "religious" women is very different from that of earlier times; it
requires a very delicate handling. Often you find women who may take great
initiative in the cause of 'women-global-ethics' and show more enthusiasm
than is necessary; but if you point out the faults of such women, they will
only contradict you. Easily the ability to become a self-martyr can grow in
them. Even angels will accept psychic corrections in the spirit of pursuit,
even making it their convinced work to fight against every kind of spiritual
guidance: every desire, every attempt of psychological healing to correct
them will make their resistance even stronger.
(Eigensinn kann leicht daran festgestellt werden, wie ein Mensch sitzt, geht
oder steht).
Three worlds
α) Women who are accustomed to follow but do not like to give guidance
(spiritual open-mindedness with spiritual rigidity of behaviour): they fear
impoverishment if they speak up in church and family. β) Women who are used
to rule, but do not like to be completely absorbed in the realm of the soul
(mental open-mindedness with spiritual rigidity of behaviour): such women
fear that being completely soulful they would offer too little resistance,
so that men could seduce the peoples even more unrestrainedly with unlimited
capitalism. γ) Cultural patronage must foster these trainings: so that in
the dialogue men lead women to their vocation by the power of the Creative
Spirit, while women in sacred spirituality show men the path to humane
culture in world politics.
Der Friede –
„Alle Menschen werden Brüder“ unter Führung spiritueller
Weiblichkeit
"Well-being can only grow in the community and never apart from it; one can
only live collectively, speak collectively and love collectively"
(Mahabharata, Udyoga Parva 39). 'But to consolidate the small, the great
must first be consolidated; then, to put the great in order, the small must
first be in order'
(Spring and Autumn of Lü Buwei). The coarse protestant
male intellect, moving towards repentance, and the subtle femininity capable
of spiritual psychoanalysis both must co-operate together. The enlightened
female compassion, however, cannot come to the aid of the coarse male
thinking, if we ignore the former altogether. What we must pay attention to
are the spiritual and ethical foundations for the psychoanalytic dialogue
conducted by women.
Confession of a musician
As an organist, my experience since my earliest youth was that women
mechanically recited the 'Hail Mary' when praying the rosary, and at high
mass the men's 'Our Father' – which also includes an invocation to the Great
Mother – sounded like 'booming brass or noisy kettledrum'
(Corinthians
13:1). If women were on the other hand, with conviction, genuine faith and
devotion (to Christ, Mrs. Hulda and Eástre), everything they say in dialogue
would have an effect; this effect would perform miracles. Therefore, the
first thing to do is to persevere in spiritual paths – through meditation,
through concentration, through prayer, through study, through all that women
do – to eradicate the false self-consciousness as far as possible, so that
the reality of 'Dharma-giving in the house-church' can manifest, that
charity which is always buried under the wrong self-determination of the
woman. The spiritual consciousness of women is like a spring that gushes
from rugged stone
(Exodus 17:6), water which, once motivation has gained
spiritual power and strength, breaks through the rock of self-determined
action and becomes a river of healing through 'tavistock-working-conferences'.
It is similar with 'god-sparks from Elysium'
(Beethoven's 9th Symphony):
through concentration [blackening: heartfelt veneration of Notre-Dame], then
whitening [meditation: 'not the Goddess but God!'] soul nobility
manifests and where this daughter of Elysium, men's 'female side of
God', has mercy, She washes away all the will-o'-the-wisps of 'erring
faith'.
Männer haben diese, ihnen scheinbar angeborene Tendenz, geistige
Anstrengungen im Gemeinwesen zu vermeiden. Ihre Methode dabei ist, dass sie
alles tun, was sie nur können, um ihre Aufgaben anderen zu übertragen. In
dieser, doch so hoch geschätzten Kunst, schwächen sie sich, das vollkommene
Gleichgewicht zwischen der Vergeistigung der Materie und der
Materialisierung des Geistes durch das seelenvoll liebende
Göttlich-Weibliche geht verloren: Frauen verlieren ihre Fähigkeiten,
heilenden Geist der Welt zu materialisieren.
Dass Frauen dem Bösen widersagen, widerstandsfähig und
intelligent Planetarisches Bewusstsein ausstrahlen, dazu müssen ihre Männer
sich fähig machen, es mit dem Teufel aufzunehmen, ‘das Leiden Christi in
ihrem Herzen tragend, denn es ist des Menschen größter Trost’
(Niklaus von Flüe an den Rat von Bern).
Das meint neben 'Todesangst Jesu und seine Gefangennahme im Garten
Gethsemani und Auferstehung Christi' sein Leben danach: die Wiederkunft des
anderen, den der liebe Gott senden wird, den Tröster, 'den Beistand, der für
immer bleibt; es ist der Geist der Wahrheit, den die Welt nicht empfangen
kann, weil sie ihn nicht sieht und nicht kennt'
(Johannes 14:16-17). „Ich
aber bin so unbedeutend wie ein winziger Floh“ (Samuel
24:15).
Kinship
Die
Göttliche Mutter äußert sich in der Welt mit dem Intellekt der Großen
Göttin, mit dem Herzen der Grünen Tara, und Kraft des Lebens der Großen
Mutter. Wenn es den Frauen also gelingt, die Weisheit Maria von Bethaniens
in ihrem Intellekt, Maria Magdalenas Liebe in ihren Gefühlen, und die Kraft
Elisabets in ihrem Willen herzustellen, verwirklichen sie in sich jene
Dreiheit, die sie der 'göttlichen Dreieinigkeit' – dem Licht der Großen
Göttin, der Wärme der 'Grünen Tara' und dem Leben der Großen Mutter 'Martha'
– ähnlich macht.
Stellen wir uns den Heiligen Geist als Komponisten vor, dann ist Mutter Erde
das Oratorium, das Er als Ausdruck Ihrer Verherrlichung komponiert. Und
statt einer armseligen Erfahrung, dass Liebe so blind macht, dass man sich
insgeheim über das Unrecht freut, würden Frauen die Erkenntnis sein, dass
'Gott durch Ihre Augen schaut und einen Neuen Himmel und eine Neue Erde
erbaut, worin es keinen Teufel gibt'. Religionen können nicht einen
konkreten Ethos in Liebesdingen vorfabrizieren, weil sie damit, auch in
unzulässiger Weise, dem einzelnen seine Verantwortung gegenüber Planet Erde
abnehmen würden. Der SINN der Liebe ist vielmehr von den erleuchteten Seelen
selbst zu erbringen. Neben der Errungenschaft Dorotheas von Flüe
(†1487), ihre Zustimmung gebend,
dass der Geliebte, Eremit werden darf, sollten Männer in unserer Zeit die
kulturell-geistigen Bedingungen schaffen für die Einvernehmlichkeit des
Eros. Dies braucht eine Jugend der Welt, dass Seelenliebe die Länder und
Völker der Menschheit einigt: das Planetarische Bewusstsein.
Healing of the
Earth
The Wise Women enter into the creative unity of woman and man through the
study of the female nature and the four soul types of men, bringing the
individuation of Christ into being, by sacrificing their own personalities.
Humane life, the New Life of the relationship between women and men, begins
for women in the distinction between 'God as Dharma-giving charity' and 'God
as spiritual insight'. If women do not distinguish between the two, and thus
disregarding the complementary aspect, the influence of men's soulful spirit
on the humanistic personality of women, they will miss happiness in life.
Men who then say: "There is no harm done to human beings inflicted in the
womb; I will not look at 'women's guilt', but will continue to do the big
business with women," they become depressed over time. However, those who
feel the triple suffering of womanhood, as well as the harm felt, that has
been reactively inflicted on men by women, but forgive women their guilt as
those have forgiven the guilt of men, these men are the ones who lead
International Peace Conferences and will succeed because they have fulfilled
the feminine "I am, who I will be" as a lover of 'face to face'
(Numbers 12:8).
The Head of Medusa
The fullness of women's lives in our time requires more than just 'body,
heart and soul'; it requires the divine spirit, an independent and superior
complex, which obviously has the sole capacity to bring into living all
those soul's potentialities of visions, revelations and inspirations of the
masculine, that simply pious women's selves cannot manifest. But as in men
lives that eros which strives for blind, unlimited taking – the greatest
achievers are usually fulfilled by a striving for the superhuman – so there
is in women a passion for that negative aspect of 'Medusa-femininity', in
which femininity, for the sake of its creative superiority, wishes to
sacrifice all life; 'in this passion feminine spirituality becomes a
malignant tumour'
(cf. C.G. Jung, Soul and Earth), which uselessly
destroys the essence of 'brotherhood'.
Transkulturelle Psychosynthese: ‚Heilen durch Kritik, statt durch
Schmeichelei‘
Der Grund warum selbsternannte "katholische" Frauen und
"protestantische" Männer" vor Dialog geradezu panisch flüchten, ist, dass
Beziehungs-Gespräche, auf geistlichem und spirituellem Fundament,
durchdrungen werden von zugrundeliegenden Spannungen, Schuld und
unausgesprochenen Ängsten, die die Verwundbarkeiten jedes Charakters und
ihre Kämpfe, ihre Gefühle zu artikulieren, offenbaren. Dialog macht die
Komplexität von Beziehung des Menschen zu 'Gott und seiner Seele' spürbar
und zeigt auf dramatische Weise die Auswirkungen von Trauma. Der Pfad zu
Frieden und Gesundheit erfordert aber, dass wahre Selbstentdeckung jener
Prozess ist, der erfordert, dass wir uns mit Unbehagen und Verwundbarkeit
auseinandersetzen. 'Dialog führt zur schmerzlichen Erkenntnis, dass Frauen
nicht die Kontrolle über ihr Handeln haben, sondern, dass, wenn sie nicht
geführt werden von Heiligkeit schöpferischen Geistes, sie sich moralisch
sowie emotional erschöpft fühlen. Dies führt in den Zustand, in dem sie
ihren Verstand in Frage stellen und überlegen, ihre Verantwortungen
loszulassen, um Auseinandersetzungen zu vermeiden, was auf einen tiefen
inneren Kampf hinweist. (Doris Lessing, Goldenes
Notizbuch).
Planetarisches Bewusstsein versus Empirischer Subjektivismus
(Nationalismus)
Das
Schicksal Europas ist nicht durch Atomkrieg
(Drittes Geheimnis von Fatima)
vorbestimmt. Üble oder schädliche Dinge beim rechten Namen zu nennen, und es
wissenschaftlich zu begründen, ist der erste Schritt, den Männer für
»Frieden in Europa« unternehmen müssen; erst dann können Frauen beginnen,
vermittels sacred art therapy [Drama-Ritual-Fest], reaktionäre
Krankheiten in ihren Kirchen, 'Religion und Sexualität' betreffend, zu
überwinden.
Man will not understand 'religion' until he has not understood himself. As
man glorifies God, so God glorifies Him, that the work glorifies the
artists, and angels praise: 'God glorifies Himself for ever and ever'. In
terms of the sexes this means: As the woman glorifies 'the Holy Virgin', so
'the Cosmic Mother' glorifies her. 'The Son in the Father, the Father in the
Son' is the path of men: 'Father, I glorified you on earth, now glorify me'
(John 17:4-5)
– 'my Son you are, today I have begotten you!'
(Psalm 2:7). 'Virgin born' as the 'pure Son of God'
means the direct creativity of the universe, the 'miraculous conception' of
intuitive revelation. This omega of the masculine is prophesied by the
'messengers' as the alpha of the feminine; which does not mean the sacred
act of procreation, in which God takes the place of a man, but that creative
new beginning in which the 'Messiah hope' is fulfilled in such a way that
righteous, saintly, salutary women realise 'God's reign', which at the same
time fulfils the expectations of all peoples. They are those women in whose
midst a 'young woman' is no longer called "enemy", but is called 'God with
us', because she has given birth to the Holy Ideal, 'blessed by God and
conceived without any indwelling', has given birth as her soul. A greater
honour to the woman, thus becoming temple
(Luke 17:21)
is inconceivable. Male spirituality, the personality-centred egoistic life,
without its alpha, the moral community that protects the feminine, ends in
spiritual death: 'One separates oneself, isolates oneself, distances oneself
from the others, and that is death'
(Aïvanhov)
from which no cultural life blossoms. The
apparent death of the body is the real birth of the soul; in this, the inner
death [the dissolution of the earth into water] into the centre of its being
– 'Devotion to the Lord': 'Taken up to Heaven', towards an angelicisation of
the heart – must follow the outer death, the fire-birth of the soul into the
emptiness, that abstract mind of charity that opens the door to our
concretised spiritual nature to the 'joy of the Beautiful Spark of the
Gods', the pure spirit of planetary consciousness. Die Büchse der Pandora Der Frauen Stolz, Eitelkeit, Egoismus, Eifersucht, Neid und Verachtung, Gefühle, die andere verletzen und das eigene Leben zerstören, sie sind das Ergebnis der egoistischen persönlichen Gefühle des Geliebten. Denn bei aller beruflichen Eigenständigkeit der Frau, ermangelt es Männern an entwickelter Buddha-Natur, müssen sich Frauen von den Schattenseiten der männlichen Persona ernähren. Je egoistischer, je eingebildeter der Charakter des Mannes ist, je elender ist das Gemütsleben der Frau in der Welt, und desto elender gestalten beide das planetarische Leben der Menschen auf Erden. Gottes Güte, jene Gerechtigkeit, die Frauen von der Großen Mutter geerbt haben, bleibt ohne den kulturellen seelischen Schöpfergeist der Männer in der Tiefe des weiblichen Herzens verriegelt. Nachahmen ist eine Neigung, die bei vielen Männern angeboren scheint und doch wollen die meisten nicht wissen, wie wichtig die Frage des Vorbilds für ihr Seelenleben ist. Oder wen wollen sie in der Entfaltung ihres seelischen Potentials nachahmen? – diejenigen, die spirituellen Ruhm und mentalen Erfolg, oder materielles Vermögen errungen haben?
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MILLENNIUM
MUSIC POETRY
essence Alpha
et Omega
Table of contents of each chapter
Musical Introduction
Overture
Entretemps
»significatio passiva«
Zhikr
Prologue
A.
Book of
Chants
B.
Situation: Anamnesis und
anā-lysis
C.
I.
Of the Inner Images
II.
Of the masters’ understanding
D.
Dieu sensible
au Cœur
E.
Heartsore and Resilience
F. God's Miracles
G.
Questions
H.
Appeal to the Women
I.
Global Warning
Psyche-Analysis Spiritualis
J.
Interfaith Dialogue – Interreligious Sciences
K.
Ethics and Planetary Consciousness
L.
Knowledge and und Vision
M.
I. Sacred science is the creatrix of the New Age
II.
Worship
of the Feminine side of God
III.
Soul culture and Planetary Consciousness
IV.
The significance of mercy
V.
Holy Grail – In the evening there will be light
VI.
Of
the marriage
N.
Cultural Heart and Immaculate Conception
O.
Relationship situation on Planet Earth
P.
About healing hormones and poisoning substances
Q.
Integral Ethics
Dialogue
R.
Women-Universel-Global-Ethics
S.
Healing
with the rainbow serpent
T.
Interreligious Sciences of Sacred
Art Therapy
U.
New Mythology – the Religion after the religions
V. Transcultural
Mentoring
W.
Synthesis – The therapeutic cultural heritage of humanity
X.
Prayers
and Songs
Y.
Universel
Z.
last words
Interreligious Sciences of Sacred Art Therapy (ISSAT)
Omega
Canticum Graduum
The Cosmic Mandala
Vom Flügelschlag der Schmetterlinge